+48 22 450 26 26



Aktualności

Firma Sun & Snow, która zarządza wynajmem ponad 2 tys. apartamentów w przeszło 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce, zanotowała wzrost rezerwacji na poziomie 7 proc. w sierpniu i 5 proc. we wrześniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Dla porównania – w bardzo trudnym dla całej branży lipcu, spadek obłożenia w apartamentach obsługiwanych przez lidera na polskim rynku wyniósł 7 proc. Zgodnie z oczekiwaniami, popyt mocno stymulował program bonów turystycznych. W szczycie sezonu turyści korzystający z usług Sun & Snow zrealizowali za ich pośrednictwem aż 3092 transakcje o wartości 2,19 mln zł. Ostatecznie Sun & Snow zamknął lipiec z obłożeniem na poziomie 65 proc (72% rok wcześniej). W sierpniu poziom rezerwacji wzrósł do rekordowych 93 proc. (z 88 proc. rok wcześniej), zaś do połowy września wynik na ten miesiąc wzrósł z 52 proc. rok wcześniej do 59 proc. obecnie. We wrześniu mniejsze znaczenie miały również bony turystyczne. Za ich pomocą zrealizowano 761 rezerwacji o wartości 0,39 mln zł. „Porównując ten wyjątkowy sezon letni do ostatnich lat widać, że sumarycznie w sierpniu i lipcu notowaliśmy niemal identyczną średnią, jeśli chodzi o wynajęte apartamenty. Poziom ten wyniósł około 80 proc. dla całej oferty. Zgodnie z przewidywaniami, szczyt sezonu wypadł znacznie później niż w ubiegłych latach. Widać to również po wrześniowych wynikach - już dziś notujemy wzrost o 7 proc. To zdecydowanie wyróżnia obecną końcówkę letniego sezonu od poprzednich” – mówi Karolina Orłowska, Dyrektor Operacyjna Sun & Snow. Bezapelacyjnie najpopularniejszym kierunkiem wyjazdów były kurorty nad Bałtykiem, które w sierpniu br. notowały obłożenie od 95 do 100 proc. Jeśli ktoś liczył, że w ostatniej chwili będzie mógł znaleźć atrakcyjny apartament, to w przypadku takich kurortów jak Hel, Kołobrzeg czy Stegna okazywało się to niemożliwe. Nieco mniejsze zainteresowanie towarzyszyło miejscowościom górskim. Zwraca uwagę niższy od konkurencyjnych destynacji wynik Zakopanego, który w sierpniu notował 78 proc. wynajętych apartamentów. Dużą popularnością w tym roku cieszył się  Karpacz (95 proc.), Szklarska Poręba (94 proc.), czy Wisła (88 proc.) „Szczególnie martwiliśmy się w tym sezonie o lokalizacje uzależnione od napływu turystów z zagranicy. Tymczasem nawet takie kurorty jak Świnoujście czy Międzyzdroje, leżące blisko zachodniej granicy, notowały frekwencję powyżej 95 proc. Na przełomie lipca i sierpnia jak zawsze najlepiej wypadł Półwysep Helski, gdzie osiągnęliśmy wynik 93 proc. wynajętych apartamentów. Dobre rezultaty, bo w okolicach 88-89 proc. osiągnęły też wspomniane wcześniej Świnoujście i Stegna oraz Ustronie Morskie. Wśród kurortów górskich najlepszy wynik łączony za lipiec i sierpień obserwowaliśmy w Karpaczu – 82 proc.” – dodaje Karolina Orłowska. Firma Sun & Snow informowała wcześniej, że w obecnym sezonie letnim realizuje strategię, zakładającą utrzymanie cen wynajmu na poziomie z poprzedniego roku. W kontekście wysokich wyników zanotowanych w sierpniu i wrześniu okazało się to trafionym rozwiązaniem, które utrwala przywiązanie klientów i turystów do mocnej marki.. Co istotne, wzrost obłożenia poszczególnych apartamentów został osiągnięty przy stałym napływie obsługiwanych przez Sun & Snow lokali, których liczba w ofercie stale rośnie.
Apartamenty Sun & Snow z rekordowym wzrostem obłożenia w sierpniu i wrześniu
02 października 2020
Po pierwszym tygodniu od wprowadzenia bonu turystycznego, Sun & Snow która zarządza wynajmem ponad 2 tys. apartamentów w ponad 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce, obsłużyła rezerwacje o wartości 830 tys. zł, które zostały dokonane z wykorzystaniem nowego programu. Średnia wartość płatności bonem wyniosła w tym czasie 832 zł. Bon turystyczny funkcjonuje od 1 sierpnia. Jak podał Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) w pierwszym tygodniu aktywowano łącznie ponad 500 tys. bonów o wartości 429 mln zł. Beneficjenci programu wykonali do tej pory 50 tysięcy płatności bonami na łączną kwotę 36 mln zł. Oznacza to, że w pierwszym tygodniu trwania programu wykorzystano ponad 10 proc. aktywowanych bonów, a Sun & Snow zrealizował blisko 2,4 proc. wszystkich płatności. Sun & Snow od początku aktywnie bierze udział w programie. Aby zrealizować bon wystarczy prosta weryfikacja mailowa i telefoniczna. Co więcej, firma realizuje bony na wszystkie zarezerwowane pobyty, których data przyjazdu rozpoczyna się 1 sierpnia br. lub później, w tym również te opłacone lub zarezerwowane wcześniej. „Dzięki bardzo dużej sieci apartamentów i objęciu wszystkich rezerwacji od 1 sierpnia br. programem bonu turystycznego 500 plus, klienci Sun & Snow mają dostęp do bardzo atrakcyjnej oferty i nie muszą dodatkowo weryfikować za każdym razem, czy dany obiekt bierze udział w programie. Poza tym, apartamenty są obecnie chętniej wybierane na wypoczynek niż np. hotele. Wciąż jesteśmy niepewni co do  rozwoju pandemii, a dzięki własnym aneksom kuchennym, tarasom, ogródkom i kameralnej architekturze, dużo łatwiej zachować dystans społeczny podczas wyczekiwanego wyjazdu czy urlopu.– mówi Karolina Orłowska, Dyrektor Operacyjny Sun & Snow. Ustawa o Polskim Bonie Turystycznym weszła w życie 18 lipca br. Świadczenie w formie bonu turystycznego jest przyznawane na dziecko, na które przysługuje świadczenie wychowawcze lub dodatek wychowawczy Rodzina 500 plus. Na każde dziecko przysługuje jeden bon w wysokości 500 zł, w przypadku dziecka z niepełnosprawnością – 1000 zł. Do tej pory, według ZUS, zgłosiło się ponad 13,6 tysiąca podmiotów turystycznych i organizacji pożytku publicznego, które chcą świadczyć usługi w ramach bonu. Ze świadczenia będzie można skorzystać aż do marca 2022 roku. Pobyt we wszystkich apartamentach dostępnych poprzez system rezerwacyjny Sun & Snow (www.sunandsnow.pl) można opłacić za pomocą bonu turystycznego.
Wartość rezerwacji z wykorzystaniem bonu sięgnęła 830 tys. zł po pierwszym tygodniu od wprowadzenia
13 sierpnia 2020
Firma Sun & Snow, która zarządza wynajmem ponad 2 tys. apartamentów w ponad 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce, oficjalnie poinformowała że zamierza utrzymać w sezonie letnim w br. ceny bazowe na poziomie z 2019 r. Z informacji jakie firma zebrała w swoich biurach lokalnych wynika również, że windowanie cen, zwłaszcza w restauracjach i barach w miejscowościach turystycznych, o czym donosiły niektóre media w większości przypadków nie ma miejsca. Jednocześnie poziom rezerwacji sukcesywnie wzrasta, a szczyt sezonu może ulec przesunięciu o około 2 tygodnie w porównaniu z sezonem letnim w ub.r.  Jak wynika z danych Sun & Snow, średnie obłożenie apartamentów w miejscowościach wypoczynkowych wg. aktualnych danych dotyczących lipca br. jest mniejsze o ok. 7 %, zaś w przypadku sierpnia jest już większe o 9 w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego sezonu. Decyzje turystów w zakresie rezerwacji były dotychczas bardzo nerwowe, na co wpływ miały zarówno decyzje administracyjne jak i tło polityczne. Nie bez znaczenia były także doniesienia medialne dotyczące windowania cen w miejscowościach turystycznych.  „W ostatnim czasie dużo nerwowości wśród klientów wywoływały deklaracje administracji dotyczące bonu turystycznego. Wyraźnie było widać, że wiele osób postanowiło się wstrzymać z dokonaniem rezerwacji. Pod koniec czerwca ruch rezerwacyjny był mniejszy niż zwykle o tej porze. Obecnie sytuacja wraca do normy i obserwujemy coraz większe zainteresowanie naszą ofertą. Co ciekawe mamy też do czynienia z bardzo dużym zainteresowaniem naszymi voucherami, zarówno wśród klientów korporacyjnych jak i indywidualnych – co może oznaczać, że potencjalni turyści przestali liczyć na szybkie budżetowe dofinansowanie wypoczynku i szukają innych rozwiązań” – mówi Karolina Orłowska, Dyrektor Operacyjny Sun & Snow.  Firma Sun & Snow w swojej komunikacji w ostatnich tygodniach podkreślała, że ceny bazowe dotyczące wynajmu apartamentów nie będą w tym sezonie podwyższane. W niektórych lokalizacjach można znaleźć nawet ceny nieznacznie niższe względem sezonu 2019. Przykładowo średnia cena wynajmu apartamentu na gdańskiej starówce w lipcu ub. r. wynosiła 389 zł podczas gdy w tym roku to 379 zł. Z kolei ceny w Ustce pozostały niemal na tym samym poziomie i w tym sezonie wynoszą 380 zł w porównaniu z 381 zł w 2019 r.  „Średnie ceny bazowe apartamentów Sun & Snow pozostały na poziomie nie wyższym niż w roku ubiegłym. Bezpieczeństwo naszych klientów, również jeśli chodzi o kwestie finansowe jest  dla nas bardzo istotne. Mamy nadzieję, że przełoży się to na satysfakcję osób odwiedzających apartamenty Sun & Snow. W ostatnim czasie, głównie za sprawą doniesień medialnych można było odnieść mylne wrażenie, że w miejscowościach turystycznych ceny są windowane . Rzeczywistość w większości przypadków jest zupełnie inna i jeśli mamy do czynienia ze wzrostem cen, to jest to zjawisko marginalne. Dodatkowym atutem naszej oferty są z pewnością aneksy kuchenne pozwalające na przygotowanie posiłków we własnym zakresie, co jest doceniane zwłaszcza przez rodziny z dziećmi” – dodaje Karolina Orłowska.  Firma w ostatnich dniach rozesłała ankiety do swoich lokalnych biur obsługi, z pytaniem o ceny usług lokalnych, by skonfrontować je z doniesieniami medialnymi. Wszystko wskazuje na to, że praktyki związane z podnoszeniem cen, nie są powszechną praktyką. Przykładowo gałka lodów w Kątach Rybackich to koszt 3,5 zł. Nieco więcej, bo 4 zł zapłacimy z kolei we Władysławowie. Dorsz z frytkami przy porcji ok. 200-250 g z frytkami i surówką to koszt około 40 zł we Władysławowie i Kątach Rybackich. Z kolei w Kołobrzegu można już to sztandarowe nad Bałtykiem danie dostać już za 28-32 zł. Ceny innych, klasycznych w kurortach atrakcji czy przekąsek, również nie odbiegają od średnich cen w dużych miastach.  Jak wynika z rosnącej liczby rezerwacji, wzrostu sprzedaży voucherów Sun & Snow oraz obecnych danych rezerwacyjnych szczytu sezonu wakacyjnego możemy spodziewać się na początku sierpnia, podczas gdy w latach ubiegłych bya to druga połowa lipca. „Może to powodować, że najpopularniejsze miejsca noclegowe w kurortach wkrótce będą niedostępne, więc nie warto czekać na ostatnią chwilę z rezerwacjami” – podsumowuje Karolina Orłowska.
Sun & Snow zamierza utrzymać ceny noclegów na poziomie z 2019 r.
21 lipca 2020
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Sun & Snow, która zarządza wynajmem  2 tys. apartamentów w ponad 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce, większość osób zainteresowanych wyjazdem wakacyjnym do apartamentów wypoczynkowych wstrzymuje się z dokonaniem rezerwacji do momentu wejście w życie rozwiązań tzw. bonu wakacyjnego. Na nieco ponad tydzień do startu tzw. wysokiego sezonu, rezerwację dokonało zaledwie 26,4 proc. badanych, przy 92 proc. ankietowanych, którzy planują wyjazd w tym roku. Według wcześniejszych prognoz Sun & Snow poziom rezerwacji apartamentów w polskich kurortach w sezonie letnim 2020 będzie oscylował w granicach 80-95 proc., czyli na porównywalnym do ub. r. poziomie. Zainteresowanie to potwierdza badanie[1] przeprowadzone wśród osób preferujących  wypoczynek w kraju, w ramach którego aż 94 proc. ankietowanych zadeklarowało chęć spędzenia tegorocznego urlopu w Polsce. Jednocześnie zaledwie 26,4 proc. badanych deklaruje, że ma już zrobioną rezerwację, a 29,5 proc. chce zarezerwować pobyt na miesiąc przed planowanym przyjazdem. Zwlekać do ostatniej chwili będzie 16 proc. badanych. Pozostałe 28,1 proc. to osoby, które zaczekają z rezerwacją ok. 2 tyg. przed planowanym urlopem. Według najnowszych doniesień, bon wakacyjny będzie przeznaczony dla dotychczasowych beneficjentów programu „500+”. Ma on wejść w życie jeszcze w czasie nadchodzących wakacji, choć zapewne najwcześniej dopiero w czwartym tygodniu lipca br. „Podczas rozmów z klientami i w wynikach naszych badań widać niestety cały czas dużą niepewność wśród osób planujących wakacyjny wypoczynek. Wynika to zarówno z sytuacji gospodarczej, niepewności co do stabilności zatrudnienia, ale również niejasnej sytuacji związanej z tzw. bonem turystycznym. Może to powodować dużą zmienność cen w obrębie całej branży, która na pewno straci na braku turystów zagranicznych. Z drugiej strony nadal pewną niewiadomą jest popyt ze strony krajowego rynku. Jako jeden z liderów usług związanych z wypoczynkiem chcemy podkreślać nasze atuty takie jak stabilność cen, zwiększony poziom bezpieczeństwa związany z przestrzeganiem reżimu sanitarnego i szeroką ofertę apartamentów, również w mniej popularnych polskich kurortach. Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, że Polacy są spragnieni wypoczynku i wszystko wskazuje na to, że sezon będzie w tym roku wydłużony w porównaniu z ubiegłymi latami.” – mówi Marcin Dumania, Prezes Sun & Snow. Ankietowani pytani o długość planowanego wyjazdu urlopowego najczęściej wybierali odpowiedź w przedziale 3-7 dni (61,9 proc.) Z kolei dłuższy wyjazd od 8 do 15 dni planuje 33 proc. osób. Zaledwie 3 proc. badanych chce wyjechać na dłużej niż 15 dni. Co ciekawe aż 37,9 proc. osób planuje wyjechać dwa razy, a więcej niż dwa deklaruje 36,6 proc. Grupa osób, które planują jeden wyjazd stanowiła 24,6 proc. ankietowanych. Dane więc potwierdzają trend, w którym coraz częściej decydujemy się na wyjazdy krótsze, ale jednocześnie liczymy, że uda nam się wyjechać na wypoczynek więcej niż jeden raz w ciągu roku. Jednocześnie preferencje dotyczące ulubionego terminu wyjazdu wydają się nie zmieniać. Większość, bo 64,1 proc. osób planuje wyjazd na lipiec lub sierpień. Z kolei 28,1 proc. ankietowanych preferuje termin wrześniowy lub późniejszy. Jednocześnie wśród osób, które zadeklarowały, że najchętniej zdecydują się na wyjazd do apartamentu wypoczynkowego, największą grupę (67,4 proc.) stanowili ankietowani, planujący wyjazd dla 3-5 osób. Z kolei 27,5 proc. to osoby deklarujące chęć wyjazdu w 2 osoby. „Apartament wypoczynkowy od zawsze ze względu na cenę i warunki był formatem chętnie wybieranym przez rodziny z dziećmi, czy większe grupy znajomych. Kilka łóżek, własny aneks kuchenny, kameralne obiekty oraz duża prywatność stanowiły o przewadze apartamentu nad innymi miejscami noclegowymi zlokalizowanymi w polskich kurortach i atrakcyjnych turystycznie miastach. Do wymienionych atutów, możemy dopisać jeszcze bezpieczeństwo i komfort związany z możliwością zachowania dystansu społecznego” – podsumowuje Marcin Dumania. Wszystkie lokalizacje w polskich kurortach z oferty Sun & Snow dostępne są dla turystów w tym roku już od 4 maja br. Zarówno biura obsługi jak i same apartamenty zostały przystosowane do przyjęcia gości zgodnie z obowiązującym reżimem sanitarnym. Wszystkie powierzchnie w apartamentach i częściach wspólnych poza standardowym sprzątaniem są oczywiście dezynfekowane, a personel otrzymał niezbędne środki ochrony i jest monitorowany pod kątem stanu zdrowia. [1] Badanie zostało przeprowadzone w dniach 16-20 czerwca 2020 r. w ramach zamkniętej ankiety internetowej skierowanej do wybranej grupy osób, w której wzięło udział 1261 osób.
Apartamenty czekają na bon wakacyjny
29 czerwca 2020
Jak wynika z danych firmy Sun & Snow, która zarządza wynajmem blisko 2 tys. apartamentów w ponad 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce, ruch turystyczny w polskich kurortach od 4 maja sukcesywnie rośnie, choć nadal jest znacznie niższy niż w analogicznym okresie ub.r. Operator wprowadził właśnie specjalną ofertę umożliwiającą bezpłatną anulację rezerwacji do 10 dni przed przyjazdem. Warunkiem jest zarezerwowanie apartamentu do 15 czerwca na pobyt letni od 26 czerwca do końca sierpnia. Sun & Snow spodziewa się również, że w sezonie letnim poziom rezerwacji apartamentów w kurortach będzie oscylował w granicach 80-95 proc., czyli na porównywalnym do ub. r. poziomie. Sun & Snow - jeden z liderów branży wynajmu krótkoterminowego, w ponownie dostępnych dla turystów od 4 maja br. apartamentach, w związku z trwającym stanem epidemii, wprowadził restrykcyjne zasady bezpieczeństwa. Obecnie obsługa rezerwacji jest całkowicie bezkontaktowa i bezgotówkowa. Odbiór kluczy odbywa się w sejfach znajdujących się przy obiektach, a same sejfy i klucze są regularnie dezynfekowane. Wszystkie powierzchnie w apartamentach i częściach wspólnych poza standardowym sprzątaniem są oczywiście dezynfekowane, a pościel i ręczniki prane zgodnie z reżimem sanitarnym w temperaturze min. 60 stp. z dodatkiem specjalnych detergentów. Również personel otrzymał niezbędne środki ochrony i jest monitorowany pod kątem stanu zdrowia. „W każdym z obsługiwanych apartamentów wdrożyliśmy wszelkie obowiązujące środki bezpieczeństwa. Jednocześnie wierzę, że oferta Sun & Snow z uwagi na swój charakter będzie ciekawym rozwiązaniem dla osób, które zdecydują się na wyjazd wakacyjny, a jednocześnie zechcą uniknąć kontaktu z dużymi skupiskami ludzi. Dużym atutem naszej oferty są ciekawe lokalizacje, często leżące na uboczu i w mniej uczęszczanych turystycznie miejscowościach, oraz dysponujące aneksami kuchennymi, co otwiera zupełnie nowe możliwości w porównaniu z tradycyjnym wyjazdem do pokoju hotelowego. Spodziewamy się, że z uwagi na dużą niepewność dotyczącą wyjazdów zagranicznych, obłożenie w tzw. wysokim sezonie będzie bliskie ubiegłorocznemu, czyli w okolicach 80-95 proc. i już za chwilę ruszy fala wakacyjnych rezerwacji. Mimo tych prognoz, branża bardzo mocno odczuje skutki lockdownu, których w tym roku już na pewno nie uda się zrekompensować.” – mówi Marcin Dumania, Prezes Sun & Snow. By wyjść naprzeciw potrzebom klientów, Sun & Snow wprowadziło obecnie specjalną ofertę, która zakłada możliwość bezpłatnego odwołania pobytu na 10 dni przed przyjazdem, dla rezerwacji dokonanych do 15 czerwca br. na pobyty letnie. Jednocześnie spółka przywróciła do funkcjonowania wszystkich 25 biur lokalnych, które były dostępne przed kryzysem, co pozwala sprawnie przeprowadzić wszelkie niezbędne prace związane z przygotowaniem apartamentów dla nowych gości. „Utrzymanie dotychczasowego zatrudnienia oraz umów na zarządzanie z właścicielami niemal wszystkich apartamentów to duży sukces firmy w tym trudnym czasie. Teraz naszym priorytetem jest zapewnienie możliwości spędzenia bezpiecznych wakacji osobom, które tego potrzebują, po okresie przymusowej izolacji i nieprzerwanego przebywania w swoich domach. To również kluczowe dla właścicieli apartamentów, którzy również ucierpieli z powodu wprowadzonych zakazów” – dodaje Prezes Sun & Snow. W ramach rządowej tarczy antykryzysowej powstaje również projekt bonu wakacyjnego w wysokości 1000 zł, co może wpłynąć w tym roku na poziom rezerwacji i wyjazdów - zwłaszcza w branży apartamentów wakacyjnych, zarządzanych przez profesjonalne systemy obsługi i rezerwacji. Według ostatnich doniesień objętych programem może być nawet 7 mln zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, którzy zarabiają poniżej średniej krajowej, czyli 5200 zł brutto.  „Wprowadzenie bonu wakacyjnego na pewno będzie stymulowało sposoby wypoczynku i liczbę rezerwacji w tym roku. Nie zapominajmy też o programach, które realizowane były przez pracodawców i będą się kumulowały na rynku najmu krótkoterminowego. Odmrożenie branży apartamentowej to dla nas też sygnał, by dostosować ofertę w zakresie voucherów i bonów, do obecnych potrzeb rynku, pracodawców oraz naszych partnerów”. – podkreśla Mariola Skorupa, Product Manager w Grupie Sun & Snow. Minister Zdrowia wprowadził zakaz najmu krótkoterminowego rozporządzeniem z dnia 13 marca br., który został następnie uchylony rozporządzeniem z 20 marca. Po raz kolejny zakazano działalności apartamentów wakacyjnych od 1 kwietnia. „Odmrożenie” branży hotelowej i najmu krótkoterminowego nastąpiło ostatecznie począwszy od 4 maja br.
Sun & Snow: Turyści wracają do polskich kurortów
26 maja 2020
Sun & Snow, zarządzający wynajmem blisko 2 tys. apartamentów w ponad 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce, wprowadza specjalne procedury dotyczące pobytów krótkoterminowych, związane z epidemią koronawirusa w Polsce. Firma wspiera również akcję #ZmienTerminNieOdwołuj oraz #ZostanWDomu. Sun & Snow jako jeden z liderów branży wynajmu krótkoterminowego zgodnie z zaleceniami światowej organizacji WHO dotyczącymi epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 wspiera oficjalnie zarówno akcję #NieOdwołujZmienTermin jak i #ZostanWDomu. Jednocześnie spółka, biorąc pod uwagę, że trudno przewidzieć, jak sytuacja związana ze światową pandemią się rozwinie, ani jakie jeszcze obostrzenia zostaną wprowadzone w naszym kraju dotyczące przemieszczania się oraz zdrowia, zdecydowała się wprowadzić w zarządzanych przez siebie apartamentach radykalne środki bezpieczeństwa. Wprowadzone procedury zakładają zarówno obsługę bezosobową jak i bezgotówkową, a każdy apartament po wyjeździe gości jest zarówno dezynfekowany jak i poddany kwarantannie na tyle długiej, by wyeliminować ewentualne ryzyko zetknięcia się z wirusem przez pracowników  i gości. „Nie zachęcamy ani nie namawiamy do podróżowania nikogo i popieramy akcję #ZostanWDomu. Jednocześnie mamy zobowiązania dotyczące zarządzania obiektami, choćby w stosunku do właścicieli, dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić bardzo radykalne środki bezpieczeństwa, które minimalizują ryzyka związane z rozprzestrzenianiem się groźnego koronowirusa SARS-CoV-2. Wspieramy też akcję #NieOdwołujZmienTermin i do wszelkich zmian związanych z rezerwacjami staramy się podchodzić indywidualnie.” – mówi Marcin Dumania, Prezes Sun & Snow.  Sun & Snow do dowołania wprowadził możliwość realizacji rezerwacji bez konieczności kontaktu z obsługą oraz płatność wyłącznie w formie elektronicznej. Odbiór i zdanie kluczy dokonywane jest w sejfach, które na bieżąco są dezynfekowane. Po każdym pobycie apartament przechodzi "kwarantannę", co oznacza, że nie jest wykorzystywany przez kolejne 96 godzin (według dostępnej i powszechnie podawanej w mediach wiedzy maksymalny czas, kiedy wirus może się utrzymać na powierzchni to 72 godziny). Dopiero 4 dnia do apartamentu wchodzi odpowiednio przygotowana obsługa i dokładnie dezynfekuje pomieszczenia. „Zarówno bezpieczeństwo naszych pracowników, jak i gości apartamentów jest dla nas priorytetem. Jako jeden z liderów w branży chcemy wyznaczać również standardy dotyczące bezpieczeństwa, a wszystkie nasze zespoły sprzątające zostały odpowiednio przeszkolone i wyposażone” – dodaje Marcin Dumania. Minister Zdrowia wprowadził zakaz najmu krótkoterminowego rozporządzeniem z dnia 13 marca br., który został następnie uchylony rozporządzeniem z 20 marca. Z kolei od 25 marca br. w Polsce obowiązuje zakaz przemieszczania się z wyjątkiem pracy i "niezbędnych spraw życia codziennego".
Sun & Snow wspiera akcję #ZmienTerminNieOdwołuj i wprowadza specjalne procedury bezpieczeństwa
30 marca 2020
Grupa Sun & Snow, która zarządza blisko 2 tys. apartamentów wypoczynkowych w ponad 30 polskich miastach i kurortach, konsekwentnie zwiększa liczbę partnerów programu benefitowego. Grupa wprowadziła również swoje vouchery do 6 największych systemów kafeteryjnych na polskim rynku, co dało możliwość wielu pracownikom na większy wybór świadczeń pozapłacowych. Jak wynika z danych Sun & Snow najczęściej, w ramach systemów kafeteryjnych wybierane są vouchery o wartości przekraczającej 160 zł, co stanowi ciekawą alternatywę dla najpopularniejszych kategorii benefitowych. Znacznie większe wartości – sięgające nawet kilku tysięcy złotych – wybierają pracodawcy. Często vouchery mają być wtedy  nagrodami w konkursach. „W ostatnich latach rynek pracy przeszedł ogromne zmiany. Dziś zwłaszcza młodzi pracownicy oczekują zróżnicowanej oferty dodatkowych świadczeń i możliwości ich personalizacji. Stąd rosnąca popularność programów kafeteryjnych, czyli zbioru różnych świadczeń, które pracodawcy oferują swoim pracownikom. Tradycyjnie najczęstszymi elementami takich programów są karnety do klubów fitness, bilety na wydarzenia kulturalne i sportowe czy też świadczenia zdrowotne. Od kilku lat zauważamy bardzo duży wzrost zainteresowania ofertą wypoczynkową, zarówno wśród pracodawców jak i pracowników” – mówi Mariola Skorupa, Product Manager w Grupie Sun & Snow. Grupa Sun & Snow dzięki olbrzymiej bazie apartamentów objętych jednym systemem rezerwacyjnym, właściwie jako jedyny podmiot w Polsce, może zaoferować vouchery wypoczynkowe z dostępem do ponad 30 atrakcyjnych lokalizacji w kurortach i miastach w całym kraju. Grupa w ub.r. w porównaniu z 2018 r. zwiększyła sprzedaż voucherów dziesięciokrotnie.  „Rynek benefitów ma swoją dynamikę i pracodawcy coraz częściej decydują się na finansowanie dodatkowych świadczeń, w tym voucherów wypoczynkowych, nie tylko pod koniec roku, ale również w okresie poprzedzającym święta wielkanocne. Nasz voucher jest bardzo elastycznym narzędziem doskonale uzupełniającym dostępną ofertę benefitów. Jestem przekonana, że systemy kafeteryjne i ich różnorodność mogą być dominującym trendem w działach HR w najbliższych latach” – dodaje Mariola Skorupa.  Szacuje się, że w 2019 r. roku wydatki firm na pozapłacową motywację pracowników, sięgnęły blisko 13 mld zł, przy 12,2 mld zł w 2018 r. oraz 11,3 mld rok wcześniej.  Przeważająca większość firm w Polsce wdrożyła system benefitów pozapłacowych (89%), tylko mniej więcej co dziesiąta nie stosuje takich zachęt dla zatrudnionych (11%). Wśród pracodawców dominuje praktyka stosowania jednolitego dla wszystkich pracowników systemu benefitów, do czego przyznaje się 70% badanych. W około jednej piątej firm pracownicy korzystają z różnych benefitów, w zależności od stanowisk, szczebla, stażu czy czynników demograficznych. Tylko mniej niż co dziesiąta firma daje pracownikom zindywidualizowany wybór świadczeń pozapłacowych[1]. Specjaliści podkreślają że wraz z wchodzeniem na rynek pracy młodego pokolenia, coraz większe znaczenie będzie miała elastyczność systemu benefitów i dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb. Jak wynika z raportu Pracuj.pl. „Podwyżka bez tabu”, gdyby pracownicy. mieli  możliwość  wyboru, poza standardowymi benefitami najchętniej chcieliby dostawać benefity w postaci kart na paliwo (43%), voucherów na wakacje (37%) oraz karnetów na wydarzenia kulturalne (30%).  „Dowolność w wyborze benefitów pozapłacowych, a także miejsca i czasu ich realizacji to skuteczny system motywacyjny, dający satysfakcję zatrudnionym i wygodę kadrze zarządzającej. Spędzanie wolnego czasu dostosowane do indywidualnych upodobań i wypoczynek będą coraz popularniejszymi kategoriami świadczeń pozapłacowych, co wynika z najnowszych danych dotyczących trendów w branży HR” – podsumowuje Mariola Skorupa.  … Grupa Sun & Snow to największy operator zarządzający wynajmem ponad 2 tys. apartamentów w ponad 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce. Istnieje na rynku od 2008 roku. Spółka Sun & Snow wprowadziła również na rynek deweloperski nową jakość pod marką Sun & Snow Resorts, realizując apartamenty wypoczynkowe skierowane zarówno do klientów indywidualnych, jak i inwestorów. Grupa zrealizowała dotychczas projekty deweloperskie w Szklarskiej Porębie, Zakopanem i w Kołobrzegu, a Sun & Snow Resorts Białka Tatrzańska jest w trakcie realizacji.   [1] Badanie zostało przeprowadzone przez CubeResearch na zlecenie EY w okresie 21-27.09.2018 r.
Sun & Snow wprowadził vouchery wypoczynkowe do 6 największych systemów kafeteryjnych
24 lutego 2020
W odpowiedzi na ogromne zainteresowanie inwestorów Grupa Sun & Snow,  przygotowała w tym roku ofertę ponad 350 apartamentów w wyjątkowo atrakcyjnych lokalizacjach. Spółka w ub.r. wprowadziła do sprzedaży ponad 300 apartamentów, z czego zdecydowana większość znalazła już nabywców. Inwestorzy, którzy skorzystają z oferty Sun & Snow będą mogli stać się właścicielami i zarabiać na wynajmie apartamentów w takich miejscowościach jak Białka Tatrzańska. „Naszym atutem jest ponad 12-letnie doświadczenie nie tylko w budowie ale przede wszystkim w  wynajmie i zarzadzaniu apartamentami, dlatego wiemy co zrobić, by nasza  oferta pozwalała inwestorom generować stały, bezpieczny zysk przez cały rok.  W Białce Tatrzańskiej, stawiamy na dużo atrakcji i dodatkowych funkcji, co przełoży się na przyszłe zyski właścicieli. W pierwszym etapie inwestycji powstały już dwie sale zabaw dla dzieci i młodzieży, a w kolejnych etapach inwestycji planowana jest budowa basenu” – powiedział Prezes Zarządu Sun &Snow Real Estate Paweł Kobierski Przykładem realizacji strategii Sun & Snow jest projekt jest realizowany w tak popularnej wśród turystów oraz - co zrozumiałe - inwestorów  Białce Tatrzańskiej. Nieopodal stoków narciarskich powstanie kilkanaście kameralnych willi nawiązujących swoim charakterem do stylu podhalańskiego oraz budynek aparthotelowy. Dotychczas sprzedano w inwestycji blisko 80 proc. dostępnych apartamentów, a w sprzedaży pozostaje zaledwie kilkanaście lokali liczących od 17 do 62 m2 w cenach od 9 458 - 13 084 zł netto za m2. W 2020 r. rozpocznie się tu budowa 3 kolejnych budynków, które zaoferują około 40 apartamentów. W ramach inwestycji powstanie również mini spa z sauną i pokojem masażu, pokój klubowy, oraz sala konferencyjno bankietowa. W „Resorts Białka Tatrzańska” docelowo zostanie uruchomiona również restauracja. Pozostałe inwestycje będą zlokalizowane w Szklarskiej Porębie i nad Morzem Bałtyckim a ich etapy przewidziane na najbliższych 12 miesięcy, liczyły będą od 130 do 80 apartamentów, co da łącznie liczbę 350 lokali wprowadzonych do oferty. „Wyniki sprzedaży naszych projektów były w 2019 roku bardzo dobre, i już wiemy, że na pewno w 2020 r. będziemy mieli w sprzedaży więcej apartamentów, niż rok wcześniej. Być może będzie to nawet nieco więcej niż deklarowane na podstawie zaawansowania prac 350, gdyż negocjujemy udział w kolejnych inwestycjach. Jak widać rynek docenia naszą transparentność i przemyślane projekty oraz przede wszystkim długoletnie doświadczenie. Staramy się przedstawiać nabywcom realne estymacje dotyczące tego, jakie dany apartament będzie generował przychody i jaki zwrot można dzięki temu osiągnąć. Są to bardzo ostrożne założenia oparte o konkretne dane, które  zawdzięczamy naszemu autorskiemu systemowi rezerwacyjnemu www.sunandsnow.pl. Dzięki  takiemu, bardzo profesjonalnemu podejściu opartemu na wieloletnim doświadczeniu właściciele lokali często zostają z nami na długie lata, przekazując nam nabyty u nas lokal w zarządzanie i  dokonują kolejnych zakupów” – dodaje Paweł Kobierski Oprócz wspomnianych wcześniej apartamentów w Sun & Snow Resorts Białka Tatrzańska grupa Sun & Snow ma aktualnie w sprzedaży około 15 apartamentów w Szklarskiej Porębie oraz  apartamenty w Jastrzębiej Górze.  Sun & Snow Residence Jastrzębia Góra to inwestycja oddana już do użytkowania i położona zaledwie 850 metrów od pięknej plaży. Na terenie inwestycji jest również plac zabaw dla dzieci, co podkreśla rodzinny charakter obiektu. Apartamenty są dostępne w atrakcyjnej cenie wynoszącej 4,2 tys. zł netto/mkw. Z kolei atutem obiektu w Szklarskiej Porębie jest niepowtarzalna, urzekająca lokalizacja. Z obiektu roztacza się przepiękny widok na góry. Kompleks został zaprojektowany tak, by wpisać się w styl urokliwych miejscowości górskich. Obiekt pozwala na odpoczynek w ciszy i spokoju, a także oferuje dobre połączenie z centrum górskiego kurortu. W pobliżu budynków znajduje się wiele atrakcji turystycznych (kilka mniejszych wyciągów narciarskich, Dinopark, Rodzinny Park Rozrywki). Grupa Sun & Snow posiada 11 letnie doświadczenie w zarządzaniu apartamentami wypoczynkowymi. W skład Grupy wchodzi również Sun & Snow Real Estate - wyspecjalizowana spółka zajmująca się doradztwem w obszarze inwestycji w nieruchomości przeznaczonych na wynajem. Grupa Sun & Snow posiada unikalne kompetencje i wiedzę by wspierać zarówno inwestorów indywidualnych jak i deweloperów w całym procesie inwestycyjnym, jak i późniejszym w zakresie zarządzania istniejącymi nieruchomościami wypoczynkowymi. … Grupa Sun & Snow to największy operator zarządzający wynajmem ponad 2 tys. apartamentów w ponad 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce. Istnieje na rynku od 2008 roku. Spółka Sun & Snow wprowadziła również na rynek deweloperski nową jakość pod marką Sun & Snow Resorts, realizując apartamenty wypoczynkowe skierowane zarówno do klientów indywidualnych, jak i inwestorów. Grupa zrealizowała dotychczas projekty deweloperskie w Szklarskiej Porębie, Zakopanem i w Kołobrzegu, a Sun & Snow Resorts Białka Tatrzańska jest w trakcie realizacji.
Sun & Snow wprowadzi do oferty w 2020 r. ponad 350 apartamentów inwestycyjnych
13 lutego 2020
Początek sezonu zimowego w branży apartamentów wypoczynkowych przyniósł ciekawe dane dotyczące popularności kurortów w Polsce. Sukcesywnie od kilku lat pobyty w czasie Sylwestra i ferii świątecznych cieszą się coraz większą popularnością, a rezerwacje są dokonywane z coraz większym wyprzedzeniem. W tym roku w kurortach zimowych rezerwacje apartamentów na minimum miesiąc przed planowanym przyjazdem wzrosły o ponad 8 proc.. Przebojem w ofercie Sun & Snow, obok zawsze popularnego Zakopanego, były w tym roku świeżo oddane do użytkowania apartamenty w Białce Tatrzańskiej, gdzie obłożenie wyniosło blisko 100 proc. Bardzo dużą popularnością cieszyły się również oferty w Szklarskiej Porębie. Sukces nowych lokalizacji to efekt zarówno rosnącej popularności zimowych kurortów w Polsce jak i oferty, jaką Sun & Snow konsekwentnie promuje - zorientowanej na potrzeby rodzin z dziećmi, w połączeniu z atrakcyjnymi cenami w porównaniu min. z ofertą hotelową. „Białka Tatrzańska nieoficjalnie jest nazywana nową zimową stolicą Polski. Mamy tu trzy stacje narciarskie i świetne warunki do uprawiania tego sportu. Choć miejscowość posiada rozbudowaną bazę noclegową z hotelami, pensjonatami i kwaterami prywatnymi, to dotychczas brakowało tu oferty apartamentowej poszukiwanej zwłaszcza przez rodziny z dziećmi. Dużą popularnością cieszyły się również apartamenty w Sun & Snow Resorts Szklarska Poręba która jest największym ośrodkiem narciarskim w Karkonoszach, przyciągającym również amatorów nart biegowych. Blisko stąd do Jakuszyc, gdzie znajduje się wiele tras biegnących przez malownicze góry Izerskie” – mówi Regina Juźko, Pricing & Marketing Manager w Sun & Snow. „Projekt Sun & Snow Resorts Białka Tatrzańska zakłada powstanie docelowo kilkunastu kameralnych willi nawiązującymi swoim charakterem do stylu podhalańskiego oraz dwóch budynków aparthotelowych. Dotychczas sprzedano w inwestycji blisko 80 proc. dostępnych apartamentów, a w sprzedaży pozostaje zaledwie kilkanaście lokali liczących od 17 do 62 m2 w cenach od 9 458 – 13 084 zł netto za m2.  Również w Szklarskiej Porębie jest jeszcze możliwość zakupu apartamentu. W ofercie pozostało ostatnich 15 lokali, z których roztacza się przepiękny widok na góry, a kompleks został zaprojektowany tak, by wpisać się w styl urokliwych miejscowości górskich” - dodaje Paweł Kobierski, Prezes Sun & Snow Real Estate. Jak pokazują dane dotyczące początku sezonu zimowego inwestycje zarówno w Białce Tatrzańskiej jak i Szklarskiej Porębie zostały bardzo dobrze przemyślane i zaprojektowane, dzięki czemu apartamenty osiągają bardzo wysokie obłożenia. Już wkrótce powinien ruszyć kolejny etap inwestycji, a w sezonie letnim dostępna będzie również całoroczna restauracja, co znacząco wzmocni atrakcyjność kompleksu dla rodzin z dziećmi. Jak wynika z danych Sun & Snow, który jest operatorem blisko 2 tys. apartamentów w ponad 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce, a także realizuje własne inwestycje deweloperskie, rokrocznie wskaźnik obłożenia na początku grudnia dla wyjazdów świątecznych rośnie o około 5-8 proc. r/r. W tym roku przekroczył 50 proc. dla najważniejszych lokalizacji, podczas gdy rok wcześniej było to o ok. 5 proc. mniej, zaś jeszcze kilka lat temu było to zaledwie 20-25 proc. „W tym roku w okresie świąteczno-noworocznym mogliśmy wyróżnić trzy główne fale wyjazdów: na święta Bożego Narodzenia, Sylwestra i później weekend, na który przypadało święto Trzech Króli. Średnie obłożenie w święta w naszych zimowych resortach wyniosło od 77 proc. w Karpaczu po 85 proc. w Zakopanem czy 86 proc. w Szklarskiej Porębie. Sylwester i późniejszy weekend miał już obłożenie powyżej 95 proc., by w Białce Tatrzańskiej w weekend od 2 do 5 stycznia wynieść 100 proc. Najpopularniejsze lokalizacje i najlepsze apartamenty są rezerwowane z dużym wyprzedzeniem, tuż przed terminem oferta jest mocno ograniczona. Ten trend będzie się umacniał, co z pewnością znajdzie odzwierciedlenie w naszej ofercie, która będzie dostępna na kolejne sezony zimowe i letnie” – podsumowuje Regina Juźko. Wzrost popularności zimowych resortów w Polsce to efekt coraz lepszej infrastruktury i kolejnych inwestycji, które są oddawane do użytku. Specjaliści zwracają również uwagę na rozwój oferty benefitowej w firmach rozbudowywanej o rozwiązania wypoczynkowe, jak i wpływ programu „500+”. Turyści na krótsze pobyty w zimie coraz chętniej wybierają polskie góry również ze względów bezpieczeństwa. W branży mówi się zwłaszcza o zmianie preferencji turystów, na co największy wpływ miał niedawny upadek biura podróży Neckermann. Jak wynika z danych firmy Sun & Snow, Polacy coraz częściej wykorzystują również czas świąt i sylwestra, by spędzić czas z rodziną lub znajomymi w miejscach, które oferują zimową aurę. W tym roku wiele wyjazdów zostało zaplanowanych dopiero, gdy prognozy potwierdziły, że tylko górskie kurorty zagwarantują zimową pogodę i śnieg podczas świątecznych ferii. Grupa Sun & Snow to największy operator zarządzający wynajmem blisko 2 tys. apartamentów w ponad 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce. Istnieje na rynku od 2008 roku. Spółka Sun & Snow wprowadziła również na rynek deweloperski nową jakość pod marką Sun & Snow Resorts, realizując apartamenty wypoczynkowe skierowane zarówno do klientów indywidualnych, jak i inwestorów. Grupa zrealizowała dotychczas projekty deweloperskie w Szklarskiej Porębie, Zakopanem i w Kołobrzegu, a Sun & Snow Resorts Białka Tatrzańska jest w trakcie realizacji. W skład Grupy wchodzi również Sun & Snow Real Estate - wyspecjalizowana spółka zajmująca się doradztwem w obszarze inwestycji w nieruchomości przeznaczone na wynajem. Grupa Sun & Snow posiada unikalne kompetencje i wiedzę, by wspierać zarówno inwestorów indywidualnych jak i deweloperów w całym procesie inwestycyjnym oraz późniejszym - w zakresie zarządzania istniejącymi nieruchomościami wypoczynkowymi.
Sun & Snow: Resorty zimowe w Polsce coraz popularniejsze
28 stycznia 2020
Grupa Sun & Snow, która zarządza blisko 2 tys. apartamentów wypoczynkowych w ponad 30 polskich miastach i kurortach, zwiększyła dziesięciokrotnie sprzedaż voucherów w porównaniu z 2018 r. Grupa spodziewa się, że vouchery wypoczynkowe będą nadal zyskiwały na popularności – zwłaszcza wśród klientów instytucjonalnych, którzy cały czas poszukują narzędzi HR, które będą motywowały pracowników i uzupełnią rozwiązania pozapłacowe. Rynek voucherów i kart podarunkowych jest stosunkowo młody, ale jego wartość na świecie ma w 2025 r. sięgnąć 506 mld USD[1]. Z kolei jak podaje firma Technavio skumulowany wskaźnik wzrostu (Compound Annual Growth Rate, CAGR) ma wynieść nawet 13 proc. rocznie (12,76 proc. w 2019 r.)[2]. Motorem napędzającym światowy rynek voucherów i kart podarunkowych (gift cards), podobnie zresztą jak w Polsce, jest sektor korporacyjny. „Rosnąca popularność kart podarunkowych w sektorze korporacyjnym jest jednym z głównych czynników napędzających ten globalny rynek. Można szacować, że około 25% do 35% wartości rynku jest generowana przez sprzedaż B2B” – czytamy w raporcie firmy Wiseguy Research. Rozwiązania oparte na voucherach i kartach podarunkowych również w Polsce zyskują coraz większą popularność. „Gdy uruchamialiśmy sprzedaż voucherów, zainteresowani ich zakupem byli gównie klienci indywidualni, poszukujący ciekawego prezentu dla najbliższych. Dziś, gdy sprzedaż tego rozwiązania wzrosła aż dziesięciokrotnie w porównaniu z ubiegłym rokiem, obserwujemy coraz więcej zapytań z działów HR i od klientów korporacyjnych, dla których jest to ciekawe narzędzie budujące lojalność pracowników czy świadczenie pozapłacowe, dzięki któremu pracodawca dofinansowuje urlop pracownika. Dostajemy też sporo zapytań od firm poszukujących rozwiązań jednorazowych, które będą na przykład nagrodą dla najlepszego handlowca w danym kwartale” – mówi Mariola Skorupa, Product Manager w Grupie Sun & Snow. Grupa Sun & Snow dzięki olbrzymiej bazie apartamentów objętych jednym systemem rezerwacyjnym właściwie jako jedyny podmiot w Polsce może zaoferować vouchery wypoczynkowe, gdzie osoba będąca ich beneficjentem zyskuje dostęp do ponad 30 atrakcyjnych lokalizacji w kurortach i miastach w całym kraju. „Voucher to bardzo wygodny i elastyczny produkt. Na jego wykorzystanie klient ma aż 12 miesięcy. W dodatku można dowolnie nim dysponować. W naszym przypadku, co nie jest standardem na rynku, można nawet podzielić opłaconą kwotę na dwa lub więcej osobnych pobytów w apartamentach Sun & Snow” – dodaje Mariola Skorupa. Koniec roku to tradycyjny czas, w którym rośnie liczba zapytań od klientów korporacyjnych. Jak wynika z badań rynkowych[3] aż 90 proc. firm w Polsce przekazuje swoim pracownikom prezenty przed świętami Bożego Narodzenia. Co ciekawe, z powodu coraz ostrzejszej konkurencji między firmami na rynku pracy, rośnie również odsetek firm wręczających prezenty z okazji Wielkanocy, zbliżając się do 50 proc. „Coraz więcej pracodawców dostrzega, że lepszy odpoczynek pracowników wpływa również na ich efektywność. Działy HR starają się też coraz bardziej dostosowywać oferty benefitów do indywidualnych oczekiwań pracowników. Tak jak ma to miejsce na światowym rynku, spodziewamy się dalszych mocnych wzrostów w obszarze sprzedaży voucherów wypoczynkowych, które zapewne w coraz większym zakresie będą generowane przez naszych partnerów korporacyjnych” – podsumowała Product Manager w Grupie Sun & Snow. Szacuje się, że w tym roku wydatki firm na pozapłacową motywację pracowników, sięgną blisko 13 mld zł, przy wzroście o ok. 0,5 mld zł. Nie będzie to jednak rekordowy wynik, gdyż w 2018 r. według szacunków rynek benefitów zaliczył wzrost nawet o 1 mld zł[4].  … Grupa Sun & Snow to największy operator zarządzający wynajmem blisko 2 tys. apartamentów w ponad 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce. Istnieje na rynku od 2008 roku. Spółka Sun & Snow wprowadziła również na rynek deweloperski nową jakość pod marką Sun & Snow Resorts, realizując apartamenty wypoczynkowe skierowane zarówno do klientów indywidualnych, jak i inwestorów. Grupa zrealizowała dotychczas projekty deweloperskie w Szklarskiej Porębie, Zakopanem i w Kołobrzegu, a Sun & Snow Resorts Białka Tatrzańska jest w trakcie realizacji. W skład Grupy wchodzi również Sun & Snow Real Estate - wyspecjalizowana spółka zajmująca się doradztwem w obszarze inwestycji w nieruchomości przeznaczone na wynajem. Grupa Sun & Snow posiada unikalne kompetencje i wiedzę, by wspierać zarówno inwestorów indywidualnych i deweloperów w całym procesie inwestycyjnym, jak i późniejszym w zakresie zarządzania istniejącymi nieruchomościami wypoczynkowymi.   [1] https://www.marketwatch.com/press-release/gift-cards-market-2019-global-analysis-opportunities-and-forecast-to-2024-2019-02-26 [2] https://www.businesswire.com/news/home/20191016005355/en/Global-Gift-Card-Market-2019-2023-Launch-New [3] https://biznes.newseria.pl/news/blisko-polowa-firm-daje,p569857720 [4] https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/praca/swiadczenia-pozaplacowe-benefity-w-polskich-firmach/e2vw4s3
Sun & Snow dziesięciokrotnie zwiększył sprzedaż voucherów w porównaniu z ub.r.
10 grudnia 2019
Grupa Sun & Snow, ekspert w zakresie obsługi apartamentów wypoczynkowych oraz największy operator zarządzający wynajmem blisko 2 tys. apartamentów w ponad 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce, planuje otworzyć kolejne dwa biura lokalne w Polsce. Nowe lokalizacje, w których będzie wspierał właścicieli apartamentów i turystów to Świeradów Zdrój oraz Białka Tatrzańska. Nowe biura zostaną uruchomione już w styczniu 2020r. Grupa Sun & Snow po inauguracji działalności biura lokalnego w Dziwnowie latem br. posiada już 25 biur lokalnych i obsługuje kompleksowo blisko 2 tys. apartamentów w Polsce. Firma oferuje właścicielom kompleksową obsługę i jako jedyna firma w Polsce może zaoferować dostęp do tak szerokiego systemu rezerwacyjnego i sprzedażowego. Uruchomienie biura lokalnego w Białce Tatrzańskiej ma bezpośredni związek z bliskim terminem oddania do użytku pierwszego etapu inwestycji realizowanej przez Sun & Snow w tej miejscowości. Już na przełomie roku Białka Resort ma przywitać pierwszych gości. Co ciekawe w lokalizacji, której atrakcją będzie: restauracja (otwarta na lato 2020), sala klubowa, sala konferencyjno-bankietowa, mini spa z sauną i pokojem masażu, dwie sale zabaw dla dzieci i młodzieży dostępnych w sprzedaży w pierwszym etapie jest jeszcze tylko kilkanaście apartamentów. Projekt docelowo zakłada powstanie 13 budynków nawiązujących swoim charakterem do stylu podhalańskiego i składać się będzie z willi oraz dwóch budynków aparthotowych. W kolejnych etapach planowane jest powstanie budynku z  krytym basenem. „Żadna firma zarządzająca apartamentami ani właściciele nieruchomości wakacyjnych nie mogą sobie pozwolić na rezygnację z pośredników, takich jak na przykład Booking.com, ale trzeba pamiętać, że każdy z nich pobiera prowizję i to często niemałą” – mówi Bartłomiej Majdak, Dyrektor ds. Kluczowych Klientów z Działu Obsługi Właścicieli w Grupie Sun & Snow. „Właściciele zwykle doceniają nasze know-how w zakresie proponowanych kanałów sprzedaży. Priorytetem dla nas jest maksymalizacja zysku dla klienta, bo od tego uzależnione jest nasze wynagrodzenie, dlatego na podstawie poprzednich sezonów jesteśmy w stanie przewidzieć, w jakich cenach będą się wynajmowały apartamenty w danej lokalizacji i precyzyjnie zaplanować za pośrednictwem jakich kanałów będziemy oferować dany apartament. Cały czas budujemy i rozwijamy kolejne kanały, takie jak m.in. współpraca z dużymi firmami, które mogą, jako system benefitów zaproponować pracownikom dofinansowanie wypoczynku lub atrakcyjne rabaty na pobyt w naszych apartamentach” – dodaje Majdak. Oprócz współpracy z właścicielami w zakresie kompleksowej obsługi apartamentów, dzięki dużej sieci biur lokalnych, Grupa Sun & Snow może zadbać skutecznie również o potrzeby turystów na miejscu. „Sprzątamy i przygotowujemy lokal na przyjazd gości, ale również podpowiadamy, gdzie w danej miejscowości warto pójść, co zobaczyć, gdzie możemy zaoferować dodatkowe rabaty dla klientów Sun & Snow. Mamy też własny, całodobowy numer alarmowy, dzięki czemu w sytuacjach wyjątkowych możemy udzielić pomocy” – mówi Bartłomiej Majdak. Po wyjeździe gości rola rezydentów z biur lokalnych Sun & Snow się nie kończy. Dbają oni o lokal, wyłączają zbędne urządzenia, gdy to możliwe ograniczają działania ogrzewania czy wentylacji. Obsługę właścicieli oprócz biur lokalnych wspiera również dział w Warszawie, który powiększa się właśnie do 9 osób. Na bieżąco jest również udoskonalany własny serwis rezerwacyjny, do którego klienci mają dostęp przez cały czas trwania umowy. „Stawiamy na pełną transparentność, dzięki czemu przez 10 lat zwiększyliśmy liczbę obsługiwanych apartamentów z 70 do blisko 2 tysięcy. Co ważne staramy się, by nasze prognozy obłożenia i wpływów przygotowywać na bardzo konserwatywnych założeniach, by właściciele apartamentów dokładnie wiedzieli, czego się spodziewać w toku współpracy. Dla właścicieli istotne jest również nasze know-how, dzięki czemu mogą oni zwiększyć atrakcyjność swoich apartamentów. W tym biznesie nawet ustawienie zwykłej trampoliny lub leżaków w ogródku, może decydować, że goście będą chętniej rezerwowali nasz apartament, a nie sąsiadujący” – podsumowuje Bartłomiej Majdak. Grupa Sun & Snow w zakresie współpracy z właścicielami apartamentów uwzględnia tzw. „pobyty właścicielskie”, ale również wprowadziła wiele innowacji, takich jak „Klub Właścicieli”, gdzie można poza sezonem korzystać bezpłatnie z apartamentów w innych lokalizacjach niż własna, wprowadzając swój apartament do oferty klubu. W ramach tego rozwiązania dostępnych jest już ponad 600 apartamentów. Dbając o jakość i standard obsługi Grupa Sun & Snow nie poprzestaje na wewnętrznych kontrolach w biurach lokalnych, ale w sezonie kilkanaście rezerwacji w apartamentach dokonywanych jest przez tzw. „tajemniczego klienta”. Te wszystkie działania sprawiają, że Grupa spodziewa się w kolejnych okresach dalszego wzrostu liczby obsługiwanych apartamentów, a co za tym idzie zwiększenia zatrudnienia i otwarcia kolejnych biur obsługi w całej Polsce.  Grupa Sun & Snow to największy operator zarządzający wynajmem blisko 2 tys. apartamentów w ponad 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce. Istnieje na rynku od 2008 roku. Spółka Sun & Snow wprowadziła również na rynek deweloperski nową jakość pod marką Sun & Snow Resorts, realizując apartamenty wypoczynkowe skierowane zarówno do klientów indywidualnych, jak i inwestorów. Grupa zrealizowała dotychczas projekty deweloperskie w Szklarskiej Porębie, Zakopanem i w Kołobrzegu, a Sun & Snow Resorts Białka Tatrzańska jest w trakcie realizacji. W skład Grupy wchodzi również Sun & Snow Real Estate - wyspecjalizowana spółka zajmująca się doradztwem w obszarze inwestycji w nieruchomości przeznaczone na wynajem. Grupa Sun & Snow posiada unikalne kompetencje i wiedzę by wspierać zarówno inwestorów indywidualnych jak i deweloperów w całym procesie inwestycyjnym, jak i późniejszym w zakresie zarządzania istniejącymi nieruchomościami wypoczynkowymi.
Sun & Snow planuje otworzyć dwa kolejne biura lokalne
26 listopada 2019
Grupa Sun & Snow, która zarządza blisko 2 tys. apartamentów wypoczynkowych w ponad 30 polskich miastach i kurortach, wchodzi na rynek z szeroką ofertą dla pracodawców, dotyczącą świadczeń pozapłacowych. Efektem prac, które przebiegały przy udziale partnerów programu w ostatnim roku, jest wprowadzenie do oferty oprócz popularnych voucherów również kodów rabatowych umożliwiających zniżki na pobyty w apartamentach zarządzanych przez Grupę. Rynek benefitów rośnie dynamicznie, a pracodawcy coraz częściej dostrzegają korzyści z wdrożenia rozbudowanego systemu świadczeń pozapłacowych. Obok konkurencji o pracownika, pracodawcy są coraz bardziej świadomi również tego jak poszczególne bonusy pozapłacowe wpływają na efektywność. Coraz częściej pracownicy są motywowani dłuższymi płatnymi urlopami czy możliwością pracy zdalnej. Ciekawym trendem, w który wpisuje się oferta Sun & Snow, są specjalne bonifikaty dla osób, które zdecydują się na wyjazd wakacyjny. Środki te mogą zostać wykorzystane tylko i wyłącznie na potrzeby urlopu i coraz więcej firm zachęca swoich pracowników w ten sposób do wypoczynku. „Odpoczynek jest kluczową kwestią, jeśli chodzi o efektywność każdego pracownika. Brak urlopu czy regularnego odpoczynku zawsze kończy się spadkiem wydajności, a w drastycznych przypadkach nawet wypaleniem zawodowym. Coraz większa liczba pracodawców dostrzega to i wprowadza rozwiązania, które mają wspomagać i zachęcać do dobrej jakości wypoczynku. Dzięki współpracy z naszymi partnerami udało się dostosować rozwiązania świadczeń pozapłacowych, jakie oferuje Sun & Snow do oczekiwań zarówno pracodawców jak i samych pracowników. Bardzo dobre recenzje zbiera nasze rozwiązanie oparte na kodach rabatowych. Umożliwia ono uzyskanie zniżki na pobyty w około 2 tys. apartamentów wypoczynkowych w całej Polsce. Zaletą tego systemu jest fakt, że pracodawca nie ponosi żadnych kosztów związanych z wdrożeniem benefitu” – powiedziała Mariola Skorupa, Product Manager w Grupie Sun & Snow. Jak wynika z badania Monitor Rynku Pracy ze stycznia 2019, jednymi z najważniejszych czynników odejść z pracy jest wyższe wynagrodzenie, chęć rozwoju zawodowego i niezadowolenie z poprzedniego pracodawcy. „Wyniki obiektywnych badań wskazują, że polscy przedsiębiorcy w obliczu coraz większego niedoboru pracowników na rynku pracy konkurują ze sobą nie tylko wysokością wynagrodzenia, ale również atmosferą czy dodatkowymi korzyściami, jakie zapewnia pracodawca. Bardzo wiele o tym, jak zmienia się rynek świadczeń pozapłacowych mówi badanie przeprowadzone przy okazji raportu „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2018 roku” firmy Sedlak&Sedlak. Jak wynika z badania 76,6% pracowników jest skłonnych do współfinansowania benefitów w zamian za poszerzenie oferty i odsetek ten rokrocznie rośnie. Oznacza to coraz większą świadomość pracowników i nowe wyzwania dla pracodawców. To jest też pośrednio odpowiedź na tak pozytywny odbiór naszej oferty przez rynek” – dodała Mariola Skorupa. Rynek pracy zmienia się również z powodów demograficznych. Obecnie prawie 30% pracowników to tzw. millenialsi, a już w 2020 będzie ich ponad 50%. Zdaniem specjalistów, pracownicy będą oczekiwać świadczeń pozapłacowych dostosowanych indywidualnie do ich preferencji. Zmienia to klasyczne podejście pracodawców do oferowanych benefitów oraz wymaga elastycznego podejścia i wdrożenia zmian. „Trend, w którym pracownicy oczekują elastycznego, dostosowanego do zmieniających się potrzeb systemu benefitów będzie w przyszłości kluczowy dla firm w zatrzymaniu najlepszych pracowników i pozyskaniu nowych. Wraz ze zbliżającym się końcem roku finansowego widać większe zainteresowanie pracodawców nowymi rozwiązaniami, które wzmocnią ofertę benefitów. Co istotne, nasz system rabatów jako część systemu benefitowego firm, jest atrakcyjny zarówno dla pracodawców jak i pracowników również pod kątem przepisów podatkowych.” – podsumowuje Product Manager w Grupie Sun & Snow.     … Grupa Sun & Snow to największy operator zarządzający wynajmem blisko 2 tys. apartamentów w ponad 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce. Istnieje na rynku od 2008 roku. Spółka Sun & Snow wprowadziła również na rynek deweloperski nową jakość pod marką Sun & Snow Resorts, realizując apartamenty wypoczynkowe skierowane zarówno do klientów indywidualnych, jak i inwestorów. Grupa zrealizowała dotychczas projekty deweloperskie w Szklarskiej Porębie, Zakopanem i w Kołobrzegu, a Sun & Snow Resorts Białka Tatrzańska jest w trakcie realizacji. W skład Grupy wchodzi również Sun & Snow Real Estate - wyspecjalizowana spółka zajmująca się doradztwem w obszarze inwestycji w nieruchomości przeznaczone na wynajem. Grupa Sun & Snow posiada unikalne kompetencje i wiedzę, by wspierać zarówno inwestorów indywidualnych i deweloperów w całym procesie inwestycyjnym, jak i późniejszym w zakresie zarządzania istniejącymi nieruchomościami wypoczynkowymi.
Sun & Snow wchodzi na rynek z szeroką ofertą programów benefitowych
30 października 2019
O powodzeniu nowych inwestycji wypoczynkowych coraz częściej oprócz samej lokalizacji decydują takie aspekty jak: wyposażenie apartamentów i dodatkowe atrakcje w obiekcie oraz w bezpośrednim otoczeniu. Dziś trudno wyobrazić sobie sprzedaż nowej oferty bez choćby basenu, placu zabaw dla dzieci czy restauracji. Grupa Sun & Snow, która specjalizuje się w doradztwie dla inwestorów na rynku nieruchomości wypoczynkowych i sama realizuje inwestycje deweloperskie na tym rynku spodziewa się, że kolejne inwestycje będą musiały już uwzględniać ten trend, a starsze realizacje czekają niezbędne inwestycje.  Rynek apartamentów wypoczynkowych i condohoteli, aparthoteli bardzo dynamicznie się rozwija, a inwestorów przyciągają potencjalne zyski jakie można osiągnąć dzięki wynajmowi krótkoterminowemu. Według raportów rynkowych[1] do 2020 r. nad Bałtykiem liczba nowych pokoi w condohotelach i obiektach oferujących apartamenty wypoczynkowe wzrośnie o ok. 7 tys. O 5 tys. ma wzrosnąć liczba w górach, o 3,5 tys. w największych polskich aglomeracjach, a na Warmii i Mazurach w tego typu obiektach przybędzie niemal 350 nowych pokoi.  „Podaż nowych inwestycji jest bardzo duża, co wymusza profesjonalizację branży i dostosowanie nowych obiektów do ewoluujących wymagań klientów i turystów. W jednym z projektów nadmorskich przy którym doradzamy do dyspozycji gości poza apartamentami zostanie oddany do użytku duży basen, sala zabaw dla dzieci, lobby bar i atrakcyjne punkty handlowo-usługowe oraz taras widokowy z miejscem do ćwiczeń np. jogi . To już niemal standard i inwestorzy doskonale to rozumieją. Również w projektach, które realizujemy obecnie, staramy się dbać o każdy szczegół i ciekawe rozwiązania, które przyczynią się do tego, że urlop, lub krótki wyjazd będzie dla odwiedzających niezapomnianym przeżyciem. Szczególną uwagę na atrakcje zwracają rodzice z małymi dziećmi, którzy podczas urlopu także marzą o wypoczynku i wiedzą, że różnego rodzaju udogodnienia dla najmłodszych zapewnią im komfort i spokój także podczas niepogody.  Przykładowo, w pierwszym etapie w Białce Tatrzańskiej zrealizowaliśmy dwie sale zabaw dla dzieci i młodzieży,  w kolejnych etapach inwestycji powstanie basen, a od sezonu letniego zostanie uruchomiona restauracja” – mówi Wojciech Konferowicz, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Inwestycji Deweloperskich w Grupie Sun & Snow. Wspomniana Białka Tatrzańska Resorts to pierwsza inwestycja aparthotelowa i apartamentowa Sun & Snow. Projekt zakłada powstanie docelowo kilkunastu kameralnych willi z apartamentami nawiązującymi swoim charakterem do stylu podhalańskiego oraz budynek aparthotelowy. Obecnie realizowany etap inwestycji zbliża się ku końcowi i już na przełomie roku resort przywita pierwszych gości. Dostępnych w sprzedaży jest jeszcze tylko kilkanaście apartamentów. W ramach inwestycji powstają dwie sale zabaw dla dzieci (młodszych i starszych), pokój klubowy, mini spa z sauną i pokojem masażu oraz sala konferencyjno bankietowa. Udogodnienia uzupełniają specjalne pomieszczenia do przechowywania sprzętu narciarskiego. „W kolejnej naszej inwestycji - w Szklarskiej Porębie jest już sala zabaw dla dzieci, basen, sauna, oraz jacuzzi zewnętrzne z widokiem na las i góry. A uwielbianym przez turystów Kołobrzegu, gdzie został już dosłownie jeden apartament w sprzedaży mamy basen, suchą saunę, taras do opalania i kawiarnię. Takie dodatkowe atrakcje podnoszą komfort wypoczynku i pozwalają notować przyzwoite obłożenia dla właściciel nawet po wysokim sezonie. Klienci stają się bardziej wymagający – rośnie znaczenie pozytywnych rekomendacji i renomy danej lokalizacji, a to przekłada się bezpośrednio na zyski właścicieli” – dodaje Wojciech Konferowicz. Starsze obiekty, które powstały bez szerokiej oferty usług dodatkowych, by nie konkurować wyłącznie ceną, będą musiały albo znaleźć niszę, albo poczynić niezbędne inwestycje i zaoferować np. dodatkowe wyposażenie lub atrakcje. Cześć ekspertów podkreśla również, że dodatkowe inwestycje, takie jak strefy spa pozwolą na dużo wyższe dochody poza sezonem. Naturalnym trendem będzie również dostosowywanie już wybudowanych obiektów do rosnących oczekiwań turystów. „Nawet jeśli prace budowlane są zakończone, a inwestycja oddana do użytku, nadal można poprawić rentowność analizując obłożenie obiektu i bezpośrednią konkurencję. Po ostatnim sezonie letnim podjęliśmy decyzję, by w inwestycji, która już została oddana do użytku w Jastrzębiej Górze - w kolejny sezon wejść już z wybudowanym zewnętrznym basenem. Dzięki takiemu podejściu możemy nadal podtrzymać gwarantowaną 7% stopę zwrotu z inwestycji przez kolejne 5 lat - jak obecnie promowany jest zakup apartamentu w tej lokalizacji” – dodaje Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Inwestycji Deweloperskich w Grupie Sun & Snow. Jastrzębia Góra Residence to inwestycja oddana już do użytkowania i położona zaledwie 850 metrów od pięknej plaży. W sprzedaży znajdują się ostatnie apartamenty o metrażu od 63-136 m2. Na terenie inwestycji jest również plac zabaw dla dzieci, co podkreśla rodzinny charakter obiektu. Apartamenty są dostępne w atrakcyjnej cenie wynoszącej 4,9 tys. zł netto/mkw. „Nowe wymagania dla obiektów wypoczynkowych w polskich kurortach spowodują, że kolejne inwestycje będą powstawały wolniej niż dotychczas i będą bardziej przemyślane. Wzrost konkurencji na tym rynku to dobra wiadomość dla turystów, którzy będą mieli szerszy wybór i tak naprawdę to właśnie oni decydują o powodzeniu danego projektu – czego inwestorom i deweloperom nie wolno zapominać” – podsumowuje Konferowicz. Grupa Sun & Snow posiada 11 letnie doświadczenie w zarządzaniu apartamentami wypoczynkowymi. W skład Grupy wchodzi również Sun & Snow Real Estate - wyspecjalizowana spółka zajmująca się doradztwem w obszarze inwestycji w nieruchomości przeznaczonych na wynajem. Grupa Sun & Snow posiada unikalne kompetencje i wiedzę by wspierać zarówno inwestorów indywidualnych jak i deweloperów w całym procesie inwestycyjnym, jak i późniejszym w zakresie zarządzania istniejącymi nieruchomościami wypoczynkowymi. … Grupa Sun & Snow to największy operator zarządzający wynajmem ponad 2 tys. apartamentów w 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce. Istnieje na rynku od 2008 roku. Spółka Sun & Snow wprowadziła również na rynek deweloperski nową jakość pod marką Sun & Snow Resorts, realizując apartamenty wypoczynkowe skierowane zarówno do klientów indywidualnych, jak i inwestorów. Grupa zrealizowała dotychczas projekty deweloperskie w Szklarskiej Porębie, Zakopanem i w Kołobrzegu, a Sun & Snow Resorts Białka Tatrzańska jest w trakcie realizacji.   [1] Raport Emmerson Evaluation  „Rynek hoteli i condohoteli w Polsce 2018” https://www.emmerson-evaluation.pl/wp-content/uploads/2018/12/raport-rynek-hoteli-oraz-condohoteli-w-polsce-2018.pdf
Deweloperzy apartamentów wakacyjnych stawiają na dodatkowe atrakcje w obiektach
29 października 2019
Polacy coraz częściej spędzają urlopy i planują wyjazdy wakacyjne w kraju. Jak wynika z danych Grupy Sun & Snow obłożenie apartamentów wypoczynkowych w wysokim sezonie (lipiec-sierpień) wzrosło w tym sezonie aż o 4,5% r/r. Nieznacznie wzrosły też ceny wynajmu (około 3-5% r/r), ale wiązało się to zwykle z lepszym doposażeniem apartamentów przez właścicieli. Odkryciem sezonu był w tym roku Hel oraz Świnoujście. Jak wynika z danych firmy Sun & Snow, która zarządza około 2 tys. apartamentów wypoczynkowych w 30 polskich ośrodkach wypoczynkowych i miastach, Polacy coraz chętniej urlop spędzają w kraju. Dodatkowo chętniej decydują się też na krótkie wypady wypoczynkowe, korzystając z apartamentów zlokalizowanych w rodzimych kurortach. Przy znaczącym wzroście liczby obsługiwanych apartamentów, zanotowano skok obłożenia o około 4,5% w wysokim sezonie. Kierunkami, które tradycyjnie wybierane są najchętniej pozostały Międzyzdroje, Sopot, Krynica Morska, Karpacz i Zakopane, a odkryciami sezonu można z pewnością nazwać Świnoujście i Hel. „Posiadamy w ofercie apartamenty w miejscowościach, które od wielu lat cieszą się dużą popularnością, ale zdarzają się jednak miejsca, które jednego roku budzą wyjątkowo duże zainteresowanie, które skutkuje brakiem wolnych terminów. To samo miejsce już rok później może stracić na popularności, co musimy uwzględniać w naszej polityce cenowej, chcąc zapewnić właścicielom apartamentów optymalne obłożenie. W tym roku odkryciem sezonu był Hel – w tej lokalizacji przez cały sezon utrzymywało się świetne obłożenie. Podobnie było w przypadku Świnoujścia, które mimo dużej popularności już w minionych latach zaskoczyło wzrostem obłożenia o 7% r/r” – powiedziała Regina Juźko, Pricing & Marketing Manager w Grupie Sun & Snow. Świnoujście od lat jest bardzo popularnym celem wyjazdów wypoczynkowych. Miejscowość wyróżnia najszersza plaża w Polsce, która ma nawet 130 m. Turyści chwalą sobie też klimat. Z kolei Hel to miejsce gdzie panują doskonałe warunki do uprawiania sportów wodnych takich jak kitesurfing i windsurfing. Dostępnych jest tu również szereg atrakcji z Fokarium przy Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego na czele. „Świnoujście swoją popularność zawdzięcza m.in. pięknym plażom i przyjaznemu mikroklimatowi. Ponad 34% dni w roku można określić jako komfortowe klimatycznie, a mało kto wie, że dzień jest tam latem o godzinę dłuższy niż w Polsce południowej. Z kolei Hel ma zapewne tyle samo zwolenników co przeciwników. Ci pierwsi chwalą zwłaszcza klimat, gdy w upalne dni dyskomfort łagodzi nieco wiatr, wiejący od morza” – dodaje Regina Juźko. Oprócz lokalizacji dla polskich turystów ważne są również dodatkowe atrakcje i lepsze wyposażenie apartamentów. Coraz częściej goście nie wyobrażają sobie wypoczynku bez takich udogodnień jak basen czy sauna, a standard apartamentów jest dla nich równie ważny jak dodatkowe atrakcje w resorcie oraz jego otoczeniu.   „O tym, że dodatkowe atrakcje i wyposażenie są istotne dla odwiedzających ma potwierdzenie w rezerwacjach. Tradycyjnie największym zainteresowaniem w ofercie Sun & Snow cieszą się Zakopane Resorts Lipki Park oraz Kołobrzeg Resorts. Nasi goście mogą odpocząć w komfortowych apartamentach, które mają takie atrakcje jak: basen, sauna, kawiarnia, czy choćby górka do zimowych zjazdów na terenie Resorts Lipki Park” - zauważa Regina Juźko.  Atrakcje i wyposażenie mają oczywiście wpływ na ceny, jednak w porównaniu z rokiem ubiegłym ceny zmieniły się nieznacznie. Wszystko zależy od konkretnego terminu, a także kierunku zainteresowania w danym okresie. „W tym roku staraliśmy się zachować w większości ceny z roku ubiegłego, z wyjątkiem kilku topowych lokalizacji takich jak: Świnoujście, Trójmiasto czy Hel. Często również ceny zmieniają się w konkretnym apartamencie, który został odnowiony czy doposażony. Niemniej, ceny średnio nie podskoczyły więcej niż 3-5%” – dodaje Pricing & Marketing Manager Grupy Sun & Snow. W sezonie letnim 2019 utrwalał się również trend, który obserwowany jest od kilku lat, czyli stale rosnąca popularność wyjazdów weekendowych lub tylko nieznacznie przedłużonych o jedną noc. Nadal jednak dominują wyjazdy tygodniowe lub nieco dłuższe, maksymalnie do 10 dni.  „Średni okres rezerwacji wyniósł w sezonie letnim 7-10 dni, jednak z roku na rok wzrasta zainteresowanie krótszymi rezerwacjami tzw. citybreak w przypadku miast, czyli typowymi weekendowymi wyjazdami od piątku do niedzieli” – powiedziała Regina Juźko z Sun & Snow.  Co ciekawe, znaczna część pobytów rezerwowana jest z bardzo dużym wyprzedzeniem, często nawet rocznym. Specyfiką sezonu letniego 2019 r. było przesunięcie większości rezerwacji na zaledwie kilka dni przed przyjazdem.  „Obsługujemy rzeszę turystów, którzy rezerwują apartamenty nawet z rocznym wyprzedzeniem. Najwcześniej rezerwowane są długie pobyty, np. 2 i 3 tygodniowe. Dość często zdarza się również, że jeśli danemu turyście spodoba się miejsce, jest w stanie zarezerwować ten sam apartament od razu na kolejny sezon. W roku 2018 większość planowała swoje urlopy na 2-3 tygodnie przed, zaś sezon 2019 obfitował w rezerwacje last minute. Biorąc pod uwagę zmienną aurę, turyści chcą mieć pewność słonecznej pogody, dlatego zwlekali z podjęciem decyzji do ostatniego momentu” –zauważa Regina Juźko. Analizując dane z systemów rezerwacji można zauważyć też, że zmienia się sezonowość dotycząca popularności kurortów w Polsce. Turystów nad morze albo Mazury przyciąga nie tylko wysoki sezon i lato, ale również wiosenne i jesienne terminy. Oczywiście obłożenie rezerwacjami poszczególnych apartamentów nie jest wtedy bliskie stu procentom jak w sezonie wysokim, ale wzrost na przestrzeni ostatnich lat jest widoczny. „Już w ubiegłym roku było widać wzrastające zainteresowanie Mazurami czy miejscowościami nad Bałtykiem również w ferie zimowe czy też w maju. W ubiegłym roku pomogła pogoda, która zachęciła wiele osób do spontanicznego odwiedzenia morza i Mazur poza sezonem. W tym sezonie pogoda była dość kapryśna, jednak wzrost na przestrzeni ostatnich lat utrzymuje się” – zaznacza Regina Juźko. Jak poinformował w lipcu br. Główny Urząd Statystyczny wydatki Polaków związane z podróżami wyniosły w 2018 roku 72,5 mld zł, o 9,7% więcej niż rok wcześniej. Wydatki Polaków na krajowe wyjazdy z noclegami wyniosły 27,7 mld zł, czyli o 10,5% więcej niż w 2017 r. „Spodziewam się, że dynamika turystycznych wyjazdów krajowych powinna rokrocznie rosnąć około 5-10%. Zarabiamy jako społeczeństwo więcej i mamy do dyspozycji więcej środków do wydania także na przyjemności, również dzięki transferom społecznym takim jak program 500+. Z kolei podaż nieruchomości wypoczynkowych i hotelowych powoduje, że ceny nie rosną na tym rynku tak gwałtownie, jakby wynikało to ze wzrostu popytu. Jak pokazały ostatnie lata oraz sezon letni 2019 cały czas zmieniają się nasze wymagania dotyczące wypoczynku. Widać bardzo duży odwrót klientów od tradycyjnych biur podróży. Upadłość Thomasa Cooka, czyli jednego z najstarszych biur podróży na świecie ten proces moim zdaniem jeszcze przyspieszy. Turystyka 2.0 jest faktem. Coraz częściej za pomocą smartfona rezerwujemy pobyt w apartamencie, gdzie przyjedziemy taksówką zamówioną przez aplikację, a kolacje zamówimy przez internet. Będzie to miało przełożenie na wzrost zainteresowania apartamentami wypoczynkowymi, które wpisują się w ten trend. Oczywiście rynek będzie się zmieniał – segmentował, a cena nie będzie jedynym parametrem przez pryzmat którego będziemy dokonywali rezerwacji. Coraz większe znaczenie będzie miał moim zdaniem standard i jakość wykończenia oraz atrakcje jakie będą dostępne w danym kompleksie” – podsumowuje Wojciech Konferowicz, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Inwestycji Deweloperskich w Grupie Sun & Snow. System rezerwacyjny Sun & Snow obejmuje ponad 2 tys. apartamentów wypoczynkowych w 30 miejscowościach oraz miastach w Polsce.  
Raport Sun & Snow: Hel i Świnoujście były w tym roku przebojem sezonu letniego
14 października 2019

Dane kontaktowe


Mariel & Haan Communications
Patrycja Rabińska
Tel.: +48 504 006 016
E-mail: patrycja.rabinska@marielhaan.com
Mariel & Haan Communications
Daniel Gąsiorowski
Tel.: +48 697 766 668
E-mail: daniel.gasiorowski@marielhaan.com