Sun & Snow wprowadził vouchery wypoczynkowe do 6 największych systemów kafeteryjnych

24-02-2020

Grupa Sun & Snow, która zarządza blisko 2 tys. apartamentów wypoczynkowych w ponad 30 polskich miastach i kurortach, konsekwentnie zwiększa liczbę partnerów programu benefitowego. Grupa wprowadziła również swoje vouchery do 6 największych systemów kafeteryjnych na polskim rynku, co dało możliwość wielu pracownikom na większy wybór świadczeń pozapłacowych.

Jak wynika z danych Sun & Snow najczęściej, w ramach systemów kafeteryjnych wybierane są vouchery o wartości przekraczającej 160 zł, co stanowi ciekawą alternatywę dla najpopularniejszych kategorii benefitowych. Znacznie większe wartości – sięgające nawet kilku tysięcy złotych – wybierają pracodawcy. Często vouchery mają być wtedy  nagrodami w konkursach.

„W ostatnich latach rynek pracy przeszedł ogromne zmiany. Dziś zwłaszcza młodzi pracownicy oczekują zróżnicowanej oferty dodatkowych świadczeń i możliwości ich personalizacji. Stąd rosnąca popularność programów kafeteryjnych, czyli zbioru różnych świadczeń, które pracodawcy oferują swoim pracownikom. Tradycyjnie najczęstszymi elementami takich programów są karnety do klubów fitness, bilety na wydarzenia kulturalne i sportowe czy też świadczenia zdrowotne. Od kilku lat zauważamy bardzo duży wzrost zainteresowania ofertą wypoczynkową, zarówno wśród pracodawców jak i pracowników” – mówi Mariola Skorupa, Product Manager w Grupie Sun & Snow.

Grupa Sun & Snow dzięki olbrzymiej bazie apartamentów objętych jednym systemem rezerwacyjnym, właściwie jako jedyny podmiot w Polsce, może zaoferować vouchery wypoczynkowe z dostępem do ponad 30 atrakcyjnych lokalizacji w kurortach i miastach w całym kraju. Grupa w ub.r. w porównaniu z 2018 r. zwiększyła sprzedaż voucherów dziesięciokrotnie.

 „Rynek benefitów ma swoją dynamikę i pracodawcy coraz częściej decydują się na finansowanie dodatkowych świadczeń, w tym voucherów wypoczynkowych, nie tylko pod koniec roku, ale również w okresie poprzedzającym święta wielkanocne. Nasz voucher jest bardzo elastycznym narzędziem doskonale uzupełniającym dostępną ofertę benefitów. Jestem przekonana, że systemy kafeteryjne i ich różnorodność mogą być dominującym trendem w działach HR w najbliższych latach” – dodaje Mariola Skorupa.

 Szacuje się, że w 2019 r. roku wydatki firm na pozapłacową motywację pracowników, sięgnęły blisko 13 mld zł, przy 12,2 mld zł w 2018 r. oraz 11,3 mld rok wcześniej.

 Przeważająca większość firm w Polsce wdrożyła system benefitów pozapłacowych (89%), tylko mniej więcej co dziesiąta nie stosuje takich zachęt dla zatrudnionych (11%). Wśród pracodawców dominuje praktyka stosowania jednolitego dla wszystkich pracowników systemu benefitów, do czego przyznaje się 70% badanych. W około jednej piątej firm pracownicy korzystają z różnych benefitów, w zależności od stanowisk, szczebla, stażu czy czynników demograficznych. Tylko mniej niż co dziesiąta firma daje pracownikom zindywidualizowany wybór świadczeń pozapłacowych[1]. Specjaliści podkreślają że wraz z wchodzeniem na rynek pracy młodego pokolenia, coraz większe znaczenie będzie miała elastyczność systemu benefitów i dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb. Jak wynika z raportu Pracuj.pl. „Podwyżka bez tabu”, gdyby pracownicy. mieli  możliwość  wyboru, poza standardowymi benefitami najchętniej chcieliby dostawać benefity w postaci kart na paliwo (43%), voucherów na wakacje (37%) oraz karnetów na wydarzenia kulturalne (30%).

 „Dowolność w wyborze benefitów pozapłacowych, a także miejsca i czasu ich realizacji to skuteczny system motywacyjny, dający satysfakcję zatrudnionym i wygodę kadrze zarządzającej. Spędzanie wolnego czasu dostosowane do indywidualnych upodobań i wypoczynek będą coraz popularniejszymi kategoriami świadczeń pozapłacowych, co wynika z najnowszych danych dotyczących trendów w branży HR” – podsumowuje Mariola Skorupa.

 …

Grupa Sun & Snow to największy operator zarządzający wynajmem ponad 2 tys. apartamentów w ponad 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce. Istnieje na rynku od 2008 roku. Spółka Sun & Snow wprowadziła również na rynek deweloperski nową jakość pod marką Sun & Snow Resorts, realizując apartamenty wypoczynkowe skierowane zarówno do klientów indywidualnych, jak i inwestorów. Grupa zrealizowała dotychczas projekty deweloperskie w Szklarskiej Porębie, Zakopanem i w Kołobrzegu, a Sun & Snow Resorts Białka Tatrzańska jest w trakcie realizacji.

 

[1] Badanie zostało przeprowadzone przez CubeResearch na zlecenie EY w okresie 21-27.09.2018 r.

Pobierz jako PDF