Sun & Snow kusi konkursami i promocjami na lato

21-07-2022

Jak wynika z raportu Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), aż 71% deklarujących posiadanie planów na letni wyjazd wypoczynkowo-turystyczny planuje swoje główne wakacje w kraju, natomiast 19% - wyjazd za granicę. Firma Sun & Snow, która zarządza wynajmem ponad 2 tys. apartamentów w 41 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce, jeszcze przed startem wysokiego sezonu letniego ogłosiła konkurs, w którym główną nagrodą jest 30 tys. zł.

Zdaniem POT w sezonie letnim 2022 dominować będą krótkie wyjazdy urlopowe – w przypadku ponad połowy planujących wyjazdy badanych, najdłuższy wyjazd wypoczynkowo-turystyczny obejmie nie więcej niż 5 dób. Co siódma osoba planuje, że jej najdłuższy wyjazd wypoczynkowo - turystyczny będzie miał charakter około weekendowy lub zbliżony do weekendowego i obejmie maksymalnie 2 noclegi.

 Choć POT ocenia, że w 2022 populacja wyjeżdżających na wypoczynek latem wzrośnie o 10 p.p.(rok temu stanowiła 55% ogółu dorosłych mieszkańców Polski) do 65 proc., to jak dotąd nie potwierdzają tego statystyki branży. Zarówno hotele, jak i pensjonaty, czy apartamenty wypoczynkowe notują znacznie mniej zapytań dotyczących rezerwacji w okresie letnim. Pierwsze dane publikowane w mediach wskazują na spadek rezerwacji nawet o kilkadziesiąt procent względem roku 2021.

 „To co się potwierdza, jeśli chodzi o wyniki badań POT-u, to mniejsza liczba dni, jakie planujemy przeznaczyć na pojedynczy wyjazd. Widać, że nasi klienci rezerwują znacznie krótsze pobyty, niż w latach ubiegłych. Poszukiwane są też atrakcyjne lokalizacje w przystępnych cenach i powróciło „polowanie na promocje” i poszukiwanie tańszych obiektów. Zachęcamy naszych klientów do wcześniejszych rezerwacji i niezwlekania z wyborem terminu na ostatnią chwilę. Obecnie w ramach promocji „Wakacyjne Last Minute” można zarezerwować apartament z rabatem nawet do -40%. Z każdym dniem, tych najtańszych opcji jednak ubywa. Wiedząc, że wakacje, to czas który ma wywoływać pozytywne emocje, ogłosiliśmy także konkurs, który wpisuje się w naszą długofalową strategię nakierowaną na zwiększenie liczby powracających do nas klientów” – mówi Agnieszka Jędrzejczyk, Marketing Manager Sun & Snow.

 By wziąć udział w konkursie, w którym oprócz nagrody głównej do wygrania są hulajnogi elektryczne, vouchery pobytowe oraz  Smartbandy, należy zarezerwować i zrealizować minimum dwudniowy pobyt w obiektach zarządzanych przez Sun & Snow i poprzez formularz na stronie organizatora dokończyć zdanie: „Mój sposób na udany wypoczynek to ...” Odpowiedź na zadanie konkursowe może liczyć maksymalnie 160 znaków, a przy ocenie będzie brana pod uwagę kreatywność, pomysłowość i oryginalność odpowiedzi. Zgłoszenia konkursowe będą przyjmowane do 30 września br. W pierwszych tygodniach konkursu, firma odnotowała ponad 200 zgłoszeń, co jest oceniane jako bardzo dobry wynik.

 „Z badań jakie prowadzimy, wynika że mamy znaczący odsetek powracających do nas klientów, którzy wysoko oceniają nasze usługi. Zależy nam na budowaniu lojalnej społeczności, związanej pozytywnymi emocjami, jakie dostarcza wakacyjny wyjazd, czy spontaniczny wypad ze znajomymi. Jednocześnie, choć wszyscy odczuliśmy wysoką inflację i wzrost cen energii, to akurat pobyty w apartamentach wakacyjnych, to nadal jedna z najkorzystniejszych opcji wypoczynku i wciąż można jeszcze znaleźć oferty w atrakcyjnych cenach, które nie zrujnują naszego budżetu – podsumowuje Agnieszka Jędrzejczyk, Marketing Manager Sun & Snow.

 W wysokim sezonie 2021 (lipiec-sierpień), Sun & Snow notowała średnie obłożenie apartamentów którymi zarządza, na poziomie 84 proc. Dla porównania w latach 2020 i 2019 wskaźnik ten wynosił około 80 proc. W przypadku ub.r. wzrosło zwłaszcza obłożenie w destynacjach nadmorskich, które wyniosło 88 proc. zaś w górach ten wskaźnik ukształtował się na poziomie 76 proc.

Pobierz jako PDF