+48 22 450 26 26

Sun & Snow: Coraz mniej dostępnych apartamentów w popularnych miejscowościach wypoczynkowych

27-05-2021

 Od odmrożenia usług turystycznych minął niespełna miesiąc, a już wiele wskazuje na to, że miejsc w wakacje w najbardziej popularnych polskich kurortach może zabraknąć dla wszystkich chętnych. Jak wynika z danych firmy Sun & Snow, która zarządza wynajmem ponad 2 tys. apartamentów w ponad 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce, w przypadku długiego czerwcowego weekendu w kurortach takich jak Karpacz, Świeradów Zdrój, Krynica Morska, Hel, Stegna czy Jurata dostępne obiekty zostały w 100 proc. zarezerwowane.

 Na długi czerwcowy weekend, który może być prognostykiem dla wakacyjnych miesięcy letnich, Polacy równie chętnie wybierają kurorty w górach, co nad morzem. Jak wynika z danych z systemu rezerwacyjnego Sun & Snow w miejscowościach górskich ajętych jest już 84 proc. apartamentów dostępnych w dniach 3-6 czerwca br., zaś nieco mniej – bo 81 proc. wynosi obłożenie wszystkich apartamentów położonych nad morzem. Należy jednak pamiętać, że apartamentów w kurortach nadmorskich w ofercie Sun & Snow jest więcej niż tych położonych w górach. W takich miejscowościach jak Dziwnów, Jurata, Kąty Rybackie czy Stegna, na dwa tygodnie przed rozpoczęciem długiego weekendu, nie było już w ofercie ani jednego apartamentu.

 „Jak wynika z naszych badań, część klientów wstrzymywała się z rezerwacjami i planami wypoczynkowymi do momentu zniesienia obostrzeń administracyjnych. Od końca kwietnia obserwujemy bardzo duże zainteresowanie zarówno najbliższymi terminami, jak i wakacyjnymi. W sezonie letnim może dojść nawet do sytuacji, w której w wybranych kurortach zabraknie miejsc. Dotyczy to nie tylko bijących każdego roku rekordy popularności apartamentów na Półwyspie Helskim czy w Międzyzdrojach, ale również mniej popularnych jak Stegna czy Świeradów Zdrój” – mówi Karolina Orłowska Dyrektor Operacyjny w Sun & Snow.

Według badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie firmy Europa Ubezpieczenia[1] - 41,3% respondentów deklaruje, że spędzi tegoroczne wakacje w Polsce, a 24,7% planuje wyjazd zagraniczny. Z kolei badanie przeprowadzone przez Sun & Snow pokazuje, że na ostatnią chwilę rezerwacji dokonuje ok. 8 proc. ankietowanych, podczas gdy w podobnym badaniu przeprowadzonym w czerwcu ub. r. odsetek ten wynosił 16,1 proc. Na ok. 2 tygodnie przed wyjazdem pobyt zarezerwuje 21,3 proc. wczasowiczów (28,1 proc. rok wcześniej), a na miesiąc lub więcej przed planowanym wyjazdem 70,1 proc. (było 29,7 proc.)[2]. Z kolei 20,5 proc. badanych zadeklarowało, że z powodu COVID19 zmieniło plany wyjazdowe i wybrało mniej uczęszczaną bądź bardziej kameralną miejscowość wypoczynkową.

 „Weekend w pierwszych dniach czerwca dużo nam mówi o nowych preferencjach wyjazdowych naszych klientów. Z pewnością więcej osób zdecyduje się na wypoczynek w kraju niż w latach ubiegłych, choć taki trend obserwowaliśmy oczywiście również w wakacje 2020 r. Na znaczeniu zyskują również mniejsze i mniej popularne miejscowości. Dla porównania – bazując na rezerwacjach na dłuższy czerwcowy weekend: w Kołobrzegu posiadamy jeszcze nieco ponad 25 proc.  wolnych apartamentów, podczas gdy w pobliskim Grzybowie już tylko niespełna 13 proc., a w Sianożętach 11,5 proc. W przypadku terminów wakacyjnych obecnie mamy jeszcze duży wybór apartamentów, jednak spodziewamy się, że w czerwcu, w najciekawszych miejscach, możemy już nie dysponować tak szeroką ofertą. Większość naszych klientów, których wyjazdy nie doszły do skutku w ostatnich miesiącach przełożyła swoje rezerwacje na lato. Oznacza to, że obecny poziom rezerwacji na miesiące letnie jest znacznie wyższy w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jednocześnie mając na uwadze obawy, z jakimi wiąże się obecnie planowanie wypoczynku, oferujemy naszym gościom darmową zmianę terminu rezerwacji, również gdyby doszło ponownie  do zakazu wynajmu w naszych obiektach” – dodaje  Karolina Orłowska.

We wspominanym badaniu, które było w pełni anonimowe, aż 92 proc. ankietowanych oceniło jakość obsługi klienta w Sun & Snow dotyczącej zarówno rezerwacji jak i obsługi podczas pobytu jako dobrą lub bardzo dobrą. Klienci ocenili też atrakcyjność cenową oferty Sun & Snow, na tle innych serwisów rezerwacyjnych. W pięciostopniowej skali najwyższą notę wystawiło 20,1 proc. badanych, a na „4” ofertę oceniło kolejne 43,8 proc. ankietowanych.  

 

 

 

[1] Badanie przeprowadzono 9–10 marca 2021 r. metodą CAWI – wywiadu wspomaganego komputerowo za pomocą strony WWW. Skupiono się na mieszkańcach dużych i średnich miast (powyżej 100 tys. mieszkańców) w wieku 20–45 lat, ze średnim i wyższym wykształceniem. Przebadano 750 osób.

[2] Badanie przeprowadzono w dniach 1-12 kwiecień 2021 r. na losowej grupie 1028 osób, które korzystały z usług Sun & Snow

Pobierz jako PDF